Szia! Ide csak a Bejelentkezett felhasznlk rhatnak!Regizz s gyere TE is!
FarCry
FarCry
Taln kr lenne ecsetelni, hogy az FPS a legtermkenyebb stlus. Ahhoz sem fr ktsg, hogy a legszebb anyagok itt ltnak napvilgot. Azt azonban lmomban sem hittem volna (naj taln csak ott), hogy valaha tallkozni fogok olyan jtkkal, amitl leesik az llam s azt mondom "Ez nem semmi!" A fejleszt CryTek neve nem nagyon cseng ismersen (ha valaki hallott rluk lpselnyben van), de a FarCry szerintem mrfldk lesz a trtnelmkben. Ez most magasra teszi a lcet a konkurencinak (a Quake s az Unreal sorozat is ide tartozik) - igaz maguknak is.
Alapok
Hsnk egy Jack Carver nev figura, aki egy jsgrnt pesztrlva jut el Mikronzia egyik szigetre. A 100-200 mterre a partoktl az utat mr szva teszi meg, ugyanis a hajt a szbanforg szrazfldrl felrobbantjk s kezdett veszi a kaprzatos kalandunk fldn-vzen, hogy megtalljuk a szpsges jsgrnt valamint megismerjk sajt stt mltunkat is, melyben kulcsfigura lesz egy rlt tuds s a jtk vge fel haladva egy raks bizarr lny. Bevallom elsre azt hittem valami enyhe Serious Sam kategrij "rtsuk akit lehet" kategrij stuffal lesz dolgom, de amint meglttam mirl van sz korholtam magam az eltleteim miatt.
Grafika, mint slypont
Ha kt szban kne sszefoglalni a FarCry-t az a gynyr s a kprzatos. A grafika olyan pratlan, hogy taln csak a valsg valdi ennyire. A vz hullmzstl nha simn htba lvetem magam - a bartaim zme is gy jrt. Nha szablyosan kedvem tmadt lubickolni a szikrz napstses tengerparton, szni a halak kztt egyik szigettl a msikig (merthogy a hossz tltsi id eredmnye egy akkora bejrthat terlet, mint egsz Mikronzia szigetvilga). Kishjjn elvesztettem a jzan eszem, mikor ldozatom szitv ltt teste beesett a vzbe s alatta elvrsdtt a vz - persze kvetve a tenger mozgst. Egy-egy magaslatrl az emltett tenger olyan, mintha egy eleven kpeslapot csodlnnk. A vz mellett a fszlakat is szpen lengeti a szl (igaz ezek a nvnyek kzelrl mr igencsak elmosdottak) s a napsts okozta "vakt szpsg" is kemnyen befigyel. Szval nem gyzm kellen hagslyozni, hogy szemet kprztatan nz ki a FarCry. Ltszik, hogy nagyon rmentek a design-ra.
Csatakilts
Persze nem szafarizni jttnk, hanem betlteni a hentes munkakrt - ellenfeleink legnagyobb bnatra. Itt is volna mit tanulnia a konkurencinak. A jnp olyan jl hasznlja a fedezkeket, hogy komoly stratgiai munkt jelent egy tborba betrni. A buja nvnyzet minden egyes fszlt kihasznljk s ezt most tlzs nlkl mondom. A mesterlvszek egy-egy tvoli llsban hasalva gy kikapnak minket, hogy 10-20 visszatlts esetn sem fogjuk megtudni egyltaln honnan kaptuk a golyt. Nagyon kell figyelni! A msik, amiben a srcok jk az a csapatmunka. Krlvesznek ha kiszrnak (j ha tudjuk, hogy a katonk az rtoronyban nem dsznek vannak s NAGYON j a szemk) s olyan alakzatba rendezkednek, hogy egy "k mgl kiurgok s lasstott felvtelben kt pisztollyan ontom a HALLT" kaliber akci az els mozdulatnl kudarcra van tlve. Nem j felhergelni az alv oroszlnt. A csipkeld harcstlus kedveli rvidton a fld alatt vgzik majd. Kemnyen kell lecsapni ott s gy ahol s ahogyan kell. Ehhez biztostva van sok-sok jrm. gy pl a buggy kocsi egy mretes regulz szerszmmal a tetejre szerelve, lesz itt motorcsnak (az emltett igen komoly mozgsszabadsggal), vagy a hres nevezetes Hummer. Az arzenl is igen figyelemre mlt, br a vge fel bekerlt pr olyan gyilok s ketyere is, amitl (n legalbbis) mr nem tudtam elg komolyan venni a FarCry-t. Kicsit elvittk Serious Sam irnyba a dolgokat, ami vlemnyem szerint nem vlt javra a jtknak.
Egy szp mese vge
A FarCry mrfldk, amely sajnos nem kapott elg figyelmet vlemnyem szerint, pedig mg a ksbb megjelent Unreal 2004 sem tudta hozni ezt a grafikt, st n (a bta alapjn) a DOOM3-at sem tallta ennyire szpnek. Kvncsi leszek a vlaszlpsekre, de gyantom, hogy egy darabig senki nem meri majd kihvni a videokrtya izzaszts aktulis kirlyt...